En myspys dag..

Japp idag har vatt en riktig myspys dag.. Jag har bara myst genom hela dagen..

Jag gick upp upp kl 8,30..  Hoppa i kläderna, sedan gick jag och hundarna till vetrinären..
Det var dax att klippa klorna..

Här i Norge får man hjälpa dem som skall klippa klorna..
Så jag måste hålla hundarna medans de klipper..  (skulle de inte bli billigare då::??)
Så idag, han som klippte tog sjukt lång tid på sig och hundarna blev bara mer och mer strirriga och oroliga..
Och det slutade man att jag fick säga till honom..

De e liksom inte meningen att jag skall stå där en hel dag. Hundarna tycker ju inte ens om att få klorna klippta.. Hellst inte om och om och om igen.. För han klippe jätte lite var gång så han fick ju gå tillbaka hela tiden o ta mer...

Och när han klippte de sista på klorna så började han små prata lite och jag berättade då om att vi skall flytta osv..

Japp ni läste rätt..

(hur skall ja nu förklara detta)
Så när vi är klara så går jag ut till receptionen och han stannar kvar i rummet.
Och inne i rummet finns en dator där han skriver upp pris osv (vad vet jag)
Så när jag kommer ut tilll receptionen och skalll betala får vi vänta lite för han (vetrinären) är inte klar än..
Så efter en stund så säger hon: Ja nu är han klar. Så hon skriver ut pappret.
Jag betalar.. 500kr Sjukt dyrt

I Sverige betalar jag 50kr och då håller hon (vetrinären) hundarna själv.. Jag sitter bara i vänt rummet.. SKÖNT
I Norge betalar jag 500kr och då får jag hålla hundarna och gnälla att det får klippa om klorna, för de tar för lite.. ORKA

Ialla fal.. När jag skulle gå så säger hon i recptionen:  Vi behöver jag din nya adress..

WHAT..!!

Vad e detta.. så han (vetrinären) skriver in infomation om mig också i datorn..?? Jag blev verkligen chockad..
Vad har han mer skrivit.. Nej jag tyckte det var lite äckligt..!!
Jag förklarade för henne att vi flyttar inte förrens i december..

Och nu kanske ni underar vart vi flyttar och tyvärr men inte till sverige..
Mer info får ni sen,, =0)

Iallafal.. Efter vertinären så gick vi genom "byn" och myste.. Jag handlade färska bullar med mig hem..
En mysig frulle..

Sedan körde jag tidigare till jobb.. Paul åkte med mig. Han var ledig idag efter som han skulle flyga till bergen.. Han skall på fest med sitt företag..

Sen i dag på jobba så har det bara varit jätte glada kunder.. så det har verkligen varit en myspys dag..

Paul kommer inte hem förrens imorgon..
Så ikväll blev det lite handlande på ica innan jag körde hem..

Middagen blev vårrullar med glasnudlar..
nudlarna var inte alls goda.. men vårrullarna var jätte goda..


och nu äter ja...


synd bara att mitt hjärta inte är hemma..


Xo Xo

Hoppas bilderna dugger emma...
Har nu fixat så även den mest utvecklings störda kan kommentera..
VASI GO

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att höra att du har haft en mysig dag! Bilderna är jättebra! Flytten låter spännande :) puss på dig! /linda